dissabte, 30 de novembre del 2019

El sistema sanitari públic s’embolcalla amb una imatge de marca única per a tots els proveïdors de serveis de salut.


D’aquesta manera, els ciutadans percebran els diferents dispositius de la xarxa pública, com pertanyents a un únic sistema públic de salut. La implantació de la nova marca serà progressiva en el temps, fet que permetrà que la seva implementació no impliqui una despesa addicional per als centres del sistema



El consell executiu de la Generalitat ha donat llum verda a la nova marca que pretén  identificar visualment al conjunt d’entitats i dispositius que configuren el Sistema Sanitari Públic de Catalunya, que com és sabut està integrat que un elevat nombre de proveïdors cada un d’ells amb la seva pròpia identificació gràfica, que el nou disseny respectarà tot donant-li aixopluc amb la nova marca.  



Quan s’observa la gran quantitat d’organitzacions sanitàries existents dins del sistema públic de salut, i es constata la gran diversitat de marques existents, sense que entre elles existeixi cap nexe d’unió que identifiqui que totes elles pertanyen al mateix sistema públic, hom s’adona que falta algun element que les embolcalli a totes ells i permeti copsar que totes pertanyen a un únic sistema de salut. Per pal·liar aquest problema ha nascut aquesta nova marca que aporta valor a la ciutadania perquè fa més intuïtiva l’existència d’aquest Sistema Sanitari públic, afavoreix la confiança en les institucions que la incorporen i dona seguretat als ciutadans d’estar en mans de professionals excel·lents. També és bona per els professionals de la salut atès que es senten molt més integrats en un sistema sanitari públic d’excel·lència, del que ells en formen part, millora el seu sentiment de pertinença al sistema i trenca amb la sensació d’aïllament què alguna vegada alguns d’ells han patit. Les institucions que formen part del sistema sanitari públic i els diferents dispositius sanitaris també resulten beneficiats per la nova marca atès que els atorga el segell de l’excel·lència de que gaudeix el nostre sistema sanitari públic.

La implantació de la nova marca no significarà una despesa addicional per els centres del sistema sanitari públic. Es pretén que la seva implantació sigui progressiva en el temps i es vagi efectuant a mesura que els centres hagin de renovar els seus estocs, de papereria, de roba, etc. A nivell dels sistemes informàtics, la incorporació de la nova marca tampoc implica major despesa més enllà del temps que els tècnics hagin d’esmerçar per introduir el nou grafisme en el sistema.

Un objectiu clar de la marca és el reforçament del Sistema Sanitari Públic de Catalunya, referent reconegut en el món per la seva excel·lència i pels seus magnífics resultats en salut. També persegueix que els 7.5 milions de ciutadans als que es presta serveis i els més de 140.000 professionals que treballen en el sistema públic, entenguin que siguin atesos on siguin, a la primària, a un hospital, o a un centre sociosanitari, tot forma part del mateix sistema públic de salut, independentment de la titularitat del centre que presta l’atenció. Per tant tots el centres que portin al marca, són “Sistema Sanitari Públic de Catalunya”.    

Recordem que la identitat visual d’una organització és molt important per transmetre un missatge i uns valors a través d’un grafisme. En el cas del Sistema Sanitari Públic la nova marca permet transmetre en primer lloc la qualitat de l’assistència que el sistema sanitari presta. També posa en valor per els professionals el fet de pertànyer a una organització considerada per els ciutadans com una organització d’excel·lència. La marca també transmet alguns del valors que identifiquen al sistema sanitari públic com per exemple l’accessibilitat, l’equitat, la professionalitat, el sentiment corporatiu, etc. Per entendre millor la importància de la imatge de marca, val la pena recordar la poma d’Appel. Transmet confiança en uns productes determinats, en la qualitat del producte, innovació, simplicitat, etc. Doncs quelcom semblant és el que persegueix el departament de Salut amb el nou disseny, difonent per sobre de tot la imatge de Sistema, associat a la qualitat de l’assistència.  


Val a dir que les diferents organitzacions integrades en el SISCAT no perdran al seva imatge corporativa sinó que l’afegiran a la marca del Sistema Sanitari que les embolcallarà a totes elles. Ara només falta que tot plegat s’expliqui bé, que es difongui adequadament a marca, i que els ciutadans es sentin ben protegits per un Sistema de Salut d’excel·lència, sigui quin sigui el centre que els atengui.

Acompanyant aquest escrit, hi ha dos possibles exemples de la implementació de la nova marca, i el seu respecte per les marques de cada una de les institucions que integren el sistema.   



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada