No sembla que estem davant d’un nomenament definitiu. Tenint en compte que Josep Maria Argimon continuarà exercint simultàniament el nou càrrec junt al de gerent de l’ICS, tot fa pensar que es tracta d’un nomenament provisional, en espera de que Salut trobi la persona que haurà d’ocupar la plaça de secretari de l'Agència de Salut Pública de Catalunya de manera definitiva.
El que és difícil d’entendre és que al bell mig de la pandèmia, la màxima responsabilitat de l’organigrama de l’Agència de Salut Pública de Catalunya hagi estat vacant durant més d’un mes i mig. Quines són les raons que poden justificar aquest desori? Afortunadament, en la seva primera compareixença pública després del seu nomenament com a Secretari de l'ASPCat, el Dr. Argimon ha aportat serenor, claredat i lideratge a un problema fins avui molt mal resolt per Salut.

Aquesta situació generava incerteses i manca de confiança. Ni la consellera Budó, ni el conseller Buch, ni la consellera Vergés aconseguien transmetre una imatge de seguretat, ni eren prou contundents amb una ciuadania, que malgrat les orientacions que rebia del govern de la Generalitat, continuava demostrant un alt nivell de frivolitat posant estúpidament en risc les seves vides i les dels seus conciutadans. Moltes paraules, moltes gesticulacions, però al mateix temps molt poca capacitat de convèncer a una ciutadania ja de per se anàrquica i poc disciplinada. L’exemple de l’alcaldessa Colau és molt representatiu del que malauradament és la nostra societat: mentre ella acusava al govern de la Generalitat d’haver fet tard a l’hora de prendre mesures més dràstiques a l’Àrea Metropolitana de Barcelona, el seu marit i els seus fills sortien de cap de setmana, quan el govern havia demanat a la ciutadania que no sortissin de casa.
Segurament el nucli més proper de la consellera era molt conscient d’aquesta manca de lideratge que s’estava produint i per això es va prendre una decisió que no ha acabat de funcionar com és la creació d’una “unitat de seguiment de la Covid-19” dirigida per el Dr. Jacobo Mendioroz, especialista en Medicina Predictiva i Salut Pública de l’ICS. El cert és que des de la seva creaci, aquesta unitat poc ha aportat ben poc, atès que tampoc ha tingut el lideratge que es podia esperar.

Les reaccions no s’han fet esperar, i personalitats com el propi president del CoMB han manifestat la seva satisfacció a les xarxes socials tan bon punt la notícia s’ha fet pública, així com també ho ha fet el president del CoMG. També el Col·legi d’Infermeres de Barcelona s’ha manifestat favorable a aquest nomenament, al que moltes altres veus del sector sanitari si han mostrat favorables. Val a dir que poques vegades un nomenament al departament de Salut ha concitat tantes adhesions com les que ha aconseguit el Dr. Argimon... “algo tendrá el agua cuando la bendicen...”

Tanmateix tot plegat obliga a una reflexió: Les decisions del departament de Salut no poden estar tan supeditades als designis del departament Economia. Aquesta és sens dubte, l’errada més gran feta fins el dia d’avui per la consellera Vergés durant el seu mandat. Anar del bracet del conseller Aragonès té com a conseqüència que l’economicisme ho acaba condicionant tot i això al bell mig d’una pandèmia no és, precisament, el que més convé a la salut dels ciutadans.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada