El conseller Comin posa nota al seu primer any al front de Salut: un 85 sobre 100
En el balanç que presenta a la Comissió de Salut del Parlament, s’oblida del passiu, que presenta un panorama no gens satisfactori, amb fracassos evidents com la recerca del consens que s’havia compromès a assolir
(...Continua de l’entrada
anterior)

- Un nou model d’atenció a les persones
- Un pacte de ciutat amb l’Ajuntament de Barcelona
- Presentació del PADRIS com a “big data” per substituir el controvertit VISC+
- S’ha fet un banc d’ADN per la identificació de les persones mortes en la guerra civil
- S’ha creat una oficina tècnica i una comissió de treball amb la responsabilitat de fer tot el que calgui per portar a Barcelona l’Agència Europea del Medicament, que com és sabut, a causa del “brexit” haurà de deixar la seu actual a Londres.
- S’ha elaborat un Pla de seguretat alimentaria
- S’ha aprovat un Pla de salut laboral
- S’ha aprovat un Pla d’acció per combatre el VIH
- S’està treballant en un Pla de garantia de l’estabilitat laboral

És del tot grotesc que
sigui el propi conseller qui autoavaluï la seva feina, i en aquesta autoavaluació
deixi de banda els seus fracassos, és a dir el passiu d’un balanç que no és precisament
per tirar coets. Comentaré uns quants d’aquests punts que generen un gran
interrogant sobre la idoneïtat d’Antoni Comin al front de departament:
- El problema de les llistes d’espera està pitjor que quan va arribar a la conselleria
- La saturació dels serveis d’urgències continua com sempre, tot i els seus Plans salvadors que havien d’arreglar-ho tot
- La reforma de l’assistència primària deu estar a punt de ser presentada, però el cert és que a dia d’avui encara no s’ha donat a conèixer
- El decret català de prescripció infermera, que era un compromís que va adquirir només aterrar al departament, continua pendent
- El model sanitari català era un model construït amb el temps, que ell vol canviar per la porta
- Quan va arribar al departament de Salut, Antoni Comin va dir que arribava amb un encàrrec molt concret, com era el de recuperar el consens en el sector sanitari, quan la realitat ens demostra que no només no l’ha recuperat sinó que a més ha generat moltes tensions amb les seves polítiques sectàries d’expulsar centres del SISCAT només que per criteris polítics, sense cap mena de justificació ni basada en la qualitat de l’assistència ni en els costos de la mateixa.
- Ha contribuït a crear confusió dins de la coalició de “Junts pel Sí”, fins el punt que el propi president de la Generalitat li ha tingut que donar un toc d’atenció, i s’ha enfrontat de mala manera amb l’alcaldessa de Sant Cugat i amb la portaveu de “Junts pel Sí” a la comissió de Salut, amb uns modus si més no discutibles, impropis d’un conseller de la Generalitat.
- Antoni Comin ha utilitzat als professionals de la sanitat per als seus interessos. Ha lloat la seva feina, és cert, però de lloances la gent no en viu, i ni l’any passat ni aquest ha fet cap esforç per millorar la retribució dels professionals.
- Tampoc se l’ha vist fer cap defensa dels professionals de la gestió, que han estat objecte de durs i infundats atacs de corrupció.
- Els seus pactes amb la CUP i amb el “tarafisme” de l’Ajuntament de Barcelona, o la seva deriva ideològica en la òrbita de les marees, han omplert d’inseguretat el sistema sanitari, desconcertant als gestors i preocupat a les empreses del SISCAT que avui en dia no saben quin és el seu horitzó o quin serà el seu paper en el sistema sanitari públic que s’està dibuixant a Catalunya.
Jo no li posaré
nota... que sigui la ciutadania qui a través dels resultats de la seva acció de
govern al front del departament de Salut, el valori com cregui oportú.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada