dijous, 14 d’abril del 2011

Quin Parlament tenim.....mare de Déu....




Ahir a la tarda vaig decidir mirar les notícies al canal 3/24 de  Televisió de Catalunya. En lloc de notícies em vaig trobar amb la retransmissió en directe d’unes interpel·lacions al conseller Ruiz al voltant com no! de les retallades.

Al començament no vaig parar atenció al que una noia d’ICV anava dient: em semblava allò tant sentit i recurrent, que no em mereixia la més mínima atenció. Fins que de repent aquesta noia, la diputada Laia Ortiz va avançar en la seva temeritat i va dir algunes coses que vull destacar:



Em va semblar tan demagògic  tot plegat! i sobre tot tan deshonest. No tot si val...sobre tot les mentides.

En la seva resposta el conseller Ruiz, prudent, la va titllar només de populista.... Però creguin que val la pena escoltar-ho per entendre fins on arriba la manipulació, la intoxicació i la mentida interessades...

Però qui va reblar el clau de la meva indignació va ser la Sra. Eva Garcia del partit Popular de Catalunya. Escoltin-t’ho per que és d’antologia, sobre tot  en el torn de rèplica. Són només 5 minutets de paciència.

Aquesta Sra., es va atrevir a dir que aquest any els 680 MIR que segons ella hi ha a l’Hospital Vall d'Hebron, se’n aniran al carrer per que no es contractarà a ningú. Però per Déu, suposant que hi hagi aquests MIR, no tos són d’últim any, quina barbaritat!.

Però a més va afegir que a la Vall d'Hebron es tancarien el 40% dels llits! I a Bellvitge 250! I es va quedar tan ample la Sra.

Tanmateix el que em va indignar va ser quan va dir que els metges haurien d’escollir a quin malalt desintubaven per poder-ne intubar a un altre...Increïble! 

Jo he estat un dels primers a criticar al conseller Ruiz, fonamentalment per tres raons:

  • La manca de lideratge a l’hora de conduir tot aquest procés de les retallades que per altre banda és del tot necessari

  • El fracàs comunicatiu del CatSalut i del Departament a l’hora d’explicar a la societat,  als professionals i als sindicats què és el que cal fer i com s'ha de fer.

  • I finalment, per no predicar amb l’exemple reduint càrrecs al Departament i altres mesures per guanyar crèdibilitat, retallant-se ells el primers.


Però  tot i aquestes crítiques que les continuo mantenint, ahir, al veure’l al banc del govern aguantant aquestes tonteries, és que em vaig sentir molt més a prop d’ell. Quina paciència s’ha de tenir...Jo se que el que fa, ho fa per que està convençut que cal fer-ho, i per que és el millor pel sistema sanitari català, però tenir que aguantar aquestes coses...

És per això que m’he tornat un ferm defensor del carnet per punts. Però no per conduir cotxes i altres vehicles, si no per ser Diputat al Parlament de Catalunya, de manera que la Diputada d'ICV Laia Ortiz ja hauria perdut la mitad dels punts i aquesta Sra. Diputada del PPC Eva Garcia ja no en tindria cap...quina vergonya!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada