Per utilitzar aquesta eina cal haver activat la carpeta personal de salut, atès que les consultes als professionals i les respostes d’aquests es canalitzen, per motius de seguretat a través del portal “la meva salut”
En el cas del CAP
Tàrrega, els professionals que utilitzen l’eina, s’han compromès a respondre
les consultes que reben en un termini màxim de 72 hores.
El Dr. Andrés Rodríguez |
Em refereixo a la notícia que apareixia a la web del departament de Salut, sobre el desplegament
de l’eConsulta en tots els equips d’atenció primària (EAP) de la Regió
Sanitària de Lleida, sent la primera regió que assoleix el 100% de
desplegament. Tanmateix, cal fer un primer aclariment sobre aquest titular
relatiu a que ni tots els metges ni totes les infermeres dels 23 EAP de la Regió
estan utilitzant l’eConsulta. Un desplegament en el 100% dels EAP vol dir que
en cada un dels equips hi ha com a mínim un professional (metge o infermera)
que la utilitza.
Per poder oferir
una visió ajustada a la realitat del funcionament de l’eConsulta m’ha semblat
que la millor opció seria poder parlar amb algun professional que ja l’estigui
utilitzant, i per això he pogut contactar amb el Dr. Andrés Rodríguez metge de
família del CAP Tàrrega, molt entregat a la seva professió, i entusiasta de la
utilització de les noves tecnologies com a instrument complementari per ajudar
als metges a fer millor la seva feina, que amablement m’ha rebut al CAP on
treballa. El primer que el Dr. Rodríguez ha comentat és que ell explica als
seus pacients que l’eConsulta no substitueix la visita presencial al metge. L’eConsulta
és un complement per fer un seguiment del pacient, útil per a determinades
patologies i que permet estalviar-se alguna visita.
Els malalts que
tenen accés a l’eConsulta envien un missatge al seu metge, i en l’agenda de l’ECAP
d’aquest li apareix la indicació “consulta virtual”. En el cas del CAP Tàrrega
el Dr. Rodríguez m’explica que els professionals que participen de la
implementació de l’eConsulta s’han compromès a donar una resposta en les 72
hores següents a la recepció de la consulta com a màxim. A l’EAP de Tàrrega, un
92% de les consultes són resoltes durant les 24 hores següents a la recepció de
la consulta, mentre que el 94% de consultes s’han resolt en menys de 48 hores. La
mitjana de dies de resposta per una consulta és de 1,27 dies, és a dir que en
24 hores i 16 minuts de mitjana es responen les consultes fetes pels malalts.
Tant la pregunta com
la resposta del professional queden integrades a l’ECAP (estació clínica de l’atenció
primària de l’ICS), així com els documents que metges i pacients poden adjuntar
a les consultes o a les respostes entre uns i altres. La resposta del metge pot
deixar com a tancada l’eConsulta o no, però sempre és el professional qui dona
la consulta per tancada. Quan el metge envia la resposta, el pacient rep un e-mail
en el seu correu, en el que se li diu que té la resposta a la consulta
formulada. Rebuda aquesta notificació, el malalt accedeix a “la meva salut” i
allà troba els comentaris del seu metge.
(Continuarà...)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada