Conseller Comin: “Els miracles no existeixen, i els indicadors excel·lents que es deriven dels informes de la Central de Resultats, tot i la caiguda d’ingressos d’aquests últims cinc anys, es deuen sens dubte al sobre-esforç dut a terme pels professionals”
David Elvira: “El ciutadà està cada vegada més i millor informat. La informació ha de poder ser entesa pels ciutadans per tal que aquests puguin avaluar la nostra feina. La Central de Resultats és, per tant, un exercici de retiment de comptes”
(...Continua de l’entrada anterior)
A continuació va prendre la paraula David Elvira director del CatSalut. Va
explicar que el CatSalut rebia l’informe de la Central de Resultats i que ara
calia analitzar les dades i identificar bones pràctiques. Va fer referència als
5 anys en que aquest exercici de transparència es ve fent, millorant mica en
mica la qualitat de la informació i ampliant l’abast de les dades. Ho entén com
un acte de valentia del sector que dona les dades a tots els actors implicats
per tal de poder fer comparacions, i en aquest sentit va senyalar dos actors
concrets als que aquesta informació ha de ser útil, els professionals que
hauran de “digerir” les dades, fer comparacions entre els diferents equips i
poder millorar la qualitat de la seva feina. Va afegir que una visió
territorial també ajudarà a aconseguir aquesta millora.
L’altre actor al que David Elvira feia referència era el ciutadà “cada
vegada més format i més informat. Una informació que pugui ser entesa pels
ciutadans és un retiment de comptes i que ha de permetre als ciutadans poder
avaluar la nostra feina”. Va afegir que de cara al futur caldrà incorporar la
informació dels recursos que s’utilitzen per poder assolir aquests resultats.
Va acabar la seva intervenció dient que “per cinquè any consecutiu la Central
de Resultats ens permet continuar avançant en el coneixement”. Va afegir que de cara als propers anys, hauriem de ser capaços d'explicar als ciutadans aquests resultats en relación al que costa obtenir-los.
Finalment va cloure les intervencions el conseller Comin. El conseller seguint la
intervenció del Dr. Agustí, va començar dient que “efectivament, el Dr. Agustí
té raó, i ens hem de tocar més...” Després de la broma inicial, va explicar que
la Central de Resultats ens permet saber quina és l’estat de salut del nostre
Sistema de Salut.
Es va centrar en la Transparència en el sentit que la Central de
Resultats és un exercici molt bo de la mateixa, i que ell vol que sigui "l’element identificador de la legislatura al departament de Salut." En aquest
punt he de discrepar de les paraules del conseller, atès que fins ara, el nivell de transparència del departament és relatiu. No fa encara ni tres mesos de les acusacions de que va ser objete el departament de Salut quan la mala gestió duta a terme en l'episodi de l'epidèmia de l'enterovirus que va comportar queixes notables de manca de transparencia, o ningú ha explicat amb claredat i amb les xifres pel davant, els
costos reals pels contribuents catalans de la “desprivatització més gran de la
història de la sanitat a Catalunya”. De manera que TRANSPARÈNCIA...si, però amb
minúscules, i quan li convé a l’honorable conseller.
Va demanar transparència també en els processos de gestió, i en aquest
sentit va dir “no vull que tornin a sortir als diaris notícies negatives. Vull
que tot el que surti sigui en positiu i això només s’aconsegueix amb
transparència”. Valdria la pena que el propi conseller s’apliqui aquesta desig.
Va continuar defensant obsessivament la transparència a tots els nivells, en
els contractes i en les seves clàusules etc.
Va transmetre una segona idea assegurant que no podria existir una bona
planificació sanitària sense el informes de la Central de Resultats, i va
assegurar que la Central de Resultats és una eina imprescindible per a la
gestió, atès que permet fer comparacions
entre els centres i això permet igualar a l’alça als que aprenen de qui
ho fa millor.
El conseller Comin va cloure la seva intervenció dient que “els resultats són bons, la
Central de Resultats té encara un gran potencial per desenvolupar i els
miracles no existeixen. Per tan tot i la caiguda de recursos d’aquests últims
cinc anys, els sobre-esforços fets pels professionals han estat la clau
d’aquests resultats tan bons. Volem que en curin a prop, però sobretot volem
que en curin bé”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada