Antoni Trilla president de l’AQuAS: “L’AQuAS disposa d’una gran quantitat d’informació, a disposició dels ciutadans, que ens permet establir comparacions amb Espanya i Europa”
Toni Dedeu: “Cinc anys de publicació dels informes de l’AQuAS per millorar la salut dels ciutadans del país”
(...Continua de l‘entrada
anterior)
El Dr. Toni Andreu director general de Recerca i Innovació en Salut, al qui
vaig veure una mica trist, no sé si per la manca de recursos assignats
finalment al seu Pla de Recerca o bé perquè ha començat a adonar-se que des de
la seva direcció general moltes de les coses que li havien dit que podria fer,
no les pot fer. Va ser molt breu en la seva intervenció i va destacar que el
sistema sanitari català és una “comunitat de salut“ basada en el coneixement i
va explicar que el Pla de Recerca quedava incorporat al Pla de Salut per aquest
període 2016-2020.
La Dra. Pilar Magrinyà, directora general de Planificació en Salut, es va centrar
en el Pla de Salut que havia d’aprovar el govern en els dies següents a la
presentació de la Central de Resultats, i el va definir com el full de ruta
dels agents del sector sanitari. En la seva intervenció sempre referida al Pla
de Salut va fer èmfasi en el fet que aquest any per primer a vegada el Pla de
Salut inclou un “element clau” com és
l’anàlisi de les desigualtats en salut (ignoro si entre els assistents hi havia
la Sra. Gemma Tarafa, comissionada de Salut de l’Ajuntament de Barcelona i
manipuladora d’informes, a qui sens dubte anava dirigit aquesta part del
discurs de la Sra. Magrinyà)
Tot seguit va intervenir el Dr. Antoni Trilla, president de l’AQuAS,
que va afirmar que l’agencia treballa molt bé, destacant la quantitat enorme d’informació de la que es disposa, cosa que permet satisfer les necessitats
d’informació que tenen els ciutadans en relació al sistema sanitari.
Va prendre la paraula el Dr. Toni Dedeu, director de l’AQuAS que va
destacar que aquest era el cinquè any consecutiu de publicació d’aquests
informes, que tenen per objectiu permetre el benchmarking entre institucions
per identificar les millors pràctiques, i serveixen també com a prova de
transparència i retiment de comptes del
sistema sanitari.
Seguidament hi va haver una “tertúlia” al voltant de la informació de
salut que vol la ciutadania. La veritat és que més enllà de la intervenció del
Dr. Àlvar Agustí, poca cosa a destacar d’aquest tertúlia que se la podien haver
estalviat. El Dr. Agustí va incidir en dues qüestions. La primera dient que
caldria eliminar la taula en les consultes mèdiques, i la segona que el metges
haurien de “tocar” més als seus pacients atès que això trenca barreres i
facilita la comunicació del metge amb el seu malalt.
Sobre les característiques de la informació de salut que requereix la
ciutadania es va comentar que aquesta és diferent a la que necessiten altres
estaments. La ciutadania té una fe cega en el sistema sanitari, i és conscient que rep una atenció excel·lent.
Per altre banda els ciutadans no reclamen informació sinó la necessiten, i quan
la necessiten la volen exhaustiva i entenedora. Quan demanen una primera
informació els ciutadans confien en el seu professional de capçalera.
(Continuarà...)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada