En contra del que alguns grups que actuen interessadament han estat pronosticant, els usuaris valoren positivament la nostra sanitat
Gràcies a l’esforç dels professionals s’han pogut mantenir els paràmetres qualitatius tot i les retallades
Ahir al
matí es va presentar a l’auditori AXA de Barcelona, la Central de Resultats de
l’AQuAS del Departament de Salut, referent a l’atenció hospitalària de l’any
2012, i per primera vegada, el mateix treball referit a l’atenció
sociosanitaria.
Abans
de qualsevol comentari ressaltar que considerant que les retallades han afectat
bàsicament als professionals de la sanitat, ha estat gràcies a aquests que
s’han assolit uns bons resultats al 2012 a Catalunya. Tot el mèrit per tant
pels professionals sanitaris en detriment d’aquells que ara es vulguin penjar
medalles quan amb la seva actitud passiva han permès que des d’Economia i
Finances es maltracti econòmicament al sector.
La presentació dels informes de la Central de resultats |
Les dades concretes de la Central de Resultats es
poden trobar en alguns dels enllaços d’aquest post, de manera que no em
centraré excessivament en el seu anàlisi. En tot cas assenyalar alguns punts
que des del meu punt de vista destaquen de l’informe relatiu als centres hospitalaris.
En clau
positiva:
- Els malalts atesos en els hospitals de la xarxa pública catalana expressen un elevat grau de satisfacció per l’atenció sanitària rebuda, fet que comporta que si haguessin de tornar a ingressar en el mateix centre, ho farien en més del 90% dels cassos.
- Increment significatiu de la cirurgia major ambulatòria (CMA) que permet baixar l’estada mitjana dels centres, i un us més eficient dels recursos de que disposa l’hospital
- Es detecta que el perill de contraure una infecció hospitalària disminueix
A
millorar:
- Les llistes d’espera continuen sent un punt feble dels sistema, que a més té una repercussió important en l’opinió pública.
- L’alimentació en els nostres centres hospitalaris continua estant molt mal valorada pels malalts
- Cal reduir el nivell d’hospitalitzacions evitables, que encara és important
- La tipologia de les urgències que arriben als hospitals
Sobre
aquests dos últim punts voldria fer un comentari: al llarg de l’informe es
valora positivament aquells centres que ingressen un tant per cent alt de
malalts procedents del servei d’urgències, atès que això suposa que la urgència
era greu. Hi ha un altre lectura, que seria la de que un centre ingressa molts
malats des d’urgències encara que aquest ingrés no estigui del tot justificat i
després t’apareix en la llista de centres amb el tant per cent d’altes
evitables més elevat. Atenció doncs en la interpretació de determinats
indicadors.
Pel que
a l’informe de la Central de Resultats sobre els centres sociosanitaris, dir
que aquest informe corresponent a l’any 2012, és el primer que es publica, i
per tant donem la benvinguda a aquesta nova informació, que palesa el compromís
del Departament de Salut amb la transparència.
Com en
el cas dels hospitals, l’informe posa de manifest la bona salut del sector tot
i les retallades que l’han afectat, fet que parla molt en positiu de la
dedicació dels professionals dels sector, que també en aquest àmbit han estat
els que més han patit l’efecte de les retallades.
L’informe
explica que les característiques dels malalts ingressats en centres
sociosanitaris són aquestes:
- Llarga Estada: Malalts amb una estada mitjana de 175,1 dies i una edat mitjana de 79,5 anys
- Convalescència: Malalts amb una estat mitjana de 42,4 dies i una edat mitjana de 80 anys
- Cures Pal·liatives: Malalts amb una estada mitjana de 16,7 dies i una edat mitjana de 75,3 anys
- Hospital de Dia Sociosanitari: Malalts amb una estada mitjana de 232,1 dies i una edat mitjana de 72,5 anys
- UFISS: Malalts amb una estada mitjana de 11,1 dies i una edat mitjana de 78,a anys
- PADES: Malalts amb una estada mitjana de 81,4 dies i una edat mitjana de 77,1 anys
En
general els centres sociosanitaris obtenen molt bons resultats en el guany
funcional, sobre tot en els malalts de Convalescència i tenen un alt grau de satisfacció
per l’atenció rebuda (8,2 sobre 10), i més d’un 90% estarien disposats a tornaral centre en el que han estat atesos.
Acabo
com he començat: Bona Salut del sistema sanitari català
tot i les retallades, i la constatació que
les conseqüències d’aquestes no han arribat pràcticament a la població, fet que
evidència que han estat els professionals del SISCAT gairebé els únics que n’han
patit els seus efectes
tenim un somni,
ResponEliminasi tambe es el teu...
et convidem a participar a aquest blog:
http://cadenablogs-11setembre2013.blogspot.com/
som-hi??
Hi tant!
ResponEliminaGeen garantie voor alle aankopen 3%, qualsevol persona interessada hauria de contactar amb nosaltres: donem préstec de 3.000 USD a 150.000,00 USD
ResponEliminaNom ...
Dels fons importeren ($) ...
País / Tel ...
Durada ...
Correu electrònic ******** ZENNITLOANFIRM@GMAIL.COM ******* per més detalls.