El Dr. Jaume Padrós, president del COMB, palesa el seu desacord amb algunes polítiques dutes a terme pel conseller de Salut Antoni Comin.
Denuncia que el nivell de discussió actual desestabilitza al sistema sanitari, i que el focus del conflicte s’ha posat sobre uns centres que representen el 2% de tots els concerts de la sanitat catalana

- No es pot continuar exhibint l’excel·lència del sistema amb uns sous indignes
- Cal un gran pacte entre tots per cuidar el sistema sanitari
- Hi ha massa soroll al voltant de temes que no són els centrals, i que impedeixen abordar els problemes reals
- El nostre és un model d’èxit per la seva qualitat i la seva eficiència, i en això hi ha un consens social. Reobrir un debat (desprivatització) superat fa anys ens porta a un atzucac.
- Els cassos absolutament aïllats (de presumpta corrupció), alguns polítics els han utilitzat perversament per, conscientment o inconscient, desestabilitzar el sistema
- El sistema sanitari no s’ha privatitzat. Que jo sàpiga els ciutadans no estan pagant per un servei... No es pot “desprivatitzar” el que no està privatitzat .
- Vull creure que el conseller Comin no pretén desfer el que s’ha fet fins ara amb tan bons resultats.
- Deixi que li digui que és precisament la diversitat de l’actual model el que ens ha donat més capacitat de resposta i flexibilitat davant de la crisi.
- Revocar el contracte amb el Sagrat Cor seria un gran error.
- Em sembla increïble que es parli d’això (anunci de la voluntat de compra de l’Hospital General) i no de com aconseguir més recursos i tenir un finançament estable.
- M’agradaria sentir que quan hi hagi un Euro més (fent referència a l’oferta de compra de l’HGC per 55 milions d’€), la prioritat serà per als professionals.
- El que li diria al conseller és que escolti el sector, als professionals i als alcaldes. Un bon conseller de Salut ha de saber escoltar i arribar a acords.... La fortalesa del nostre sistema es basa en el consens.
Fins aquí les frases en la meva opinió més destacables de l’entrevista.
Vull incidir en el comentari que feia al principi, en el sentit de remarcar el
mar de fons que hi deu haver en el sector sanitari quan el president del COMB
s’expressa en aquests termes. Cal agrair-li al Dr. Padrós que hagi donat
aquest pas endavant. Diria que en els 35 anys que fa que Catalunya té les
transferències en salut, és la primera vegada que un president del COMB s’ha
vist obligat a “corregir” el rumb de determinades polítiques del departament de
Salut.

Segur que l’abordatge de les llistes d’espera, dignificar la retribució
dels professionals, acabar amb la precarietat laboral, i renovar els
equipaments estarien entre les prioritats que el col·lectiu de professionals i tot el sector, assenyalaria com a reptes immediats per mantenir la qualitat del sistema
sanitari públic de Catalunya.