Aquests dies s'està acabant de configurar el govern de Catalunya en els nivells de direccions generals, una vegada els càrrecs de jerarquia superior ja han estat nomenats. Se'ns havia dit durant la campanya electoral que el nostre seria un govern format per les persones més preparades per facilitar la consolidació d'un govern fort, capaç de treure al país de la profunda crisi en que estem immersos.
La veritat és que segurament alguns podríem opinar sobre la idoneïtat de alguna de les persones que aquests dies han anat apareixen als mitjans com a escollits per tal o qual càrrec en el Departament de Salut. Tanmateix crec que seria força agosarat, i sobre tot poc objectiu començar a criticar aquest o aquell nomenament. Cert és, que algunes de les persones escollides, en etapes anteriors no s'havien distingit precisament pels seus resultats o la seva eficiència, però crec que cal donar un marge prudencial de temps abans de començar a avaluar si tenim, o no tenim, en el Departament de Salut un govern dels millors. Deixin-me dir, malgrat tot, que m'ha sorprès d'entrada, que no s'hagi aprofitat l'ocasió per aprimar el Departament de Salut d'algun càrrec, la necessitat del qual no és gens evident. Hi ha algun càrrec a l'organigrama creat en l'època del tripartit, que no tenia raó de ser llavors, i que tampoc la té ara. I segurament ara la té encara menys, atès que en aquell moment es va crear per assegurar els equilibris polítics en el sí del tripartit, i en teoria ara ni tan sols això justificaria l’existència d'aquest alt càrrec. Ens havien assegurat l'aprimament dels alts càrrecs, cosa que s'ha fet a alguns Departaments del govern, però no a Salut
És força evident que en aquest Departament de Salut ens cal que les persones que hagin d'assumir les més altes responsabilitats siguin necessàriament els millors. Ho han de ser per que ens ve una època de retallades pressupostàries (es parla d'un 10% respecte del pressupost de l'any 2010), que només es podran assumir si es fa una reestructuració a fons dels serveis de salut públics a Catalunya, tant pel que fa a cartera de serveis com a proximitat dels serveis als ciutadans.
Pel moment doncs marge de confiança als nous càrrecs, però aquest marge de confiança no pot ser etern. Aplicarem allò dels 100 dies que ens portarà aproximadament a Setmana Santa, passada la qual començarem a ser implacables amb tot allò que no es faci d’acord al que la realitat econòmica del país exigeix, i la responsabilitat del govern ha de garantir: l’ús eficient dels recursos escassos posats a disposició dels sistema de salut a Catalunya.
En propers comentaris analitzaré algunes de les mesures de racionalització dels serveis de salut a Catalunya
www.rbaestudisiprojectes.cat
www.rbaestudisiprojectes.cat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada