Aquest Decret regula entre altres qüestions, qui por contractar amb el CatSalut per la prestació de serveis
Estableix una prioridad clara per aquelles empreses que tinguin carácter no lucratiu
El dia 7 d’agost el DOG ha publicat el Decret 118/2014 de 5 d’agost,
que regula els encàrrecs de gestió dels serveis públics que el Servei Català de
la Salut ha d’establir amb els centres del SISCAT; els sistemes de
contraprestació de la gestió d’0aquests serveis públics, la cartera
complementaria de serveis no previstos en la cartera comuna de serveis del
Sistema Nacional de Salut, i el sistema d’assignació territorial a regions
sanitàries i sectors dels recursos per al finançament d’aquests serveis.
Tal com ens va anunciar, el conseller Ruiz ha publicat el Decret de contractació a primers d'agost |
Objectius:
Els objectius d’aquest Decret són l’assignació equitativa en la
distribució dels recursos, l’atenció centrada en les persones i en el territori
on resideixen, l’accessibilitat equitativa a la millor resolució, la major
resolució i accessibilitat a l’atenció especialitzada familiar i comunitària i
de salut pública en l’àmbit de l’atenció primària a Catalunya, la utilització
dels serveis en els nivells més adequats, la major eficiència del conjunt del
Sistema Nacional de Salut de Catalunya, amb més interacció entre nivells i
serveis assistencials, amb visió de xarxa i complementarietat dels models
organitzatius i assistencials per garantir una atenció a cada persona integral.
Integrada i de qualitat, i la translació als professionals, des de les
organitzacions, d’incentius per resultats i guanys d’eficiència.
La finalitat d’aquest Decret és doncs promoure la millora de
l’eficiència del conjunt del sistema sanitari públic, mitjançant la incentivació
de la interacció entre els diferents proveïdors d’un determinat territori, per
tal d’assolir un millor grau d’accessibilitat i una resolució en el nivell i
recurs assistencial adient.
Cartera de Serveis:
El Decret defineix la Cartera de Serveis del CatSalut, que està integrada per la cartera comuna de serveis del Sistema Nacional de Salut en les
modalitats bàsica de serveis assistencials, suplementària i de serveis
accessoris , d’acord amb la normativa bàsica estatal. La Cartera de serveis
també inclou una cartera complementària de serveis que incorpora les tècniques,
tecnologies i procediments no previstos en la cartera comuna de serveis, que
determinarà la Generalitat de Catalunya.
Encàrrecs de gestió:
Francesc Brosa, subdirector del CatSalut, ha estat una de les persones clau en l'elaboració d'aquesta normativa |
Un altre punt interessant fa referència als requisits que cal acomplir
per poder rebre un encàrrec de gestió. En aquest sentit el Decret estableix que
per establir encàrrecs de gestió s’ha de formar part prèviament del SISCAT i
donar preferència a les empreses que tinguin en la plantilla persones amb
discapacitat física o en situació
d’exclusió social, i a les entitats que tinguin caràcter no lucratiu. El
Decret també contempla que amb caràcter excepcional, i per una durada limitada,
el CatSalut pot establir contractes o convenis amb altres centres no
pertanyents al SISCAT, en el supòsit que aquests no siguin suficients.
Les entitats proveïdores hauran d’acomplir els requisits tècnics
següents:
Disposar de l’autorització de funcionament, estar inscrits en el
registre corresponent i disposar, si s’escau, de l’acreditació que s’exigeixi.
Aquelles entitats que no formin part del SISCAT hauran d’acomplir els
estàndards de qualitat que s’estableixin
Els encàrrecs de gestió podran adoptar la forma de convenis quan els
centres hospitalaris estiguin integrats en la xarxa d’internament d’utilització pública de Catalunya,
integrada dins del SISCAT, pel que fa als serveis ambulatoris extra
hospitalaris, quan les entitats proveïdores siguin entitats que tinguin la consideració de mitjà propi del Servei Català de la Salut.
Per contra els encàrrecs de gestió hauran d’adoptar la forma de
contractes administratius en els serveis d’àmbit no hospitalari, integrats en
el SISCAT o en aquells cassos excepcionals en els que s’hagi de recórrer a
entitats no integrades al SISCAT.
És interessant destacar que aquests contractes administratius i
convenis podran tenir una durada màxima de 10 anys si no hi ha inversió per
part del prestador de serveis. En el supòsit que es requereixi inversió, la
durada màxima pot arribar als 50 anys.
En una propera entrada intentarem explicar les contraprestacions econòmiques per cada línea d'activitat: assistència primària, assistència hospitalària, salut mental i atenció sociosanitaria.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada